Menu
Obec Spišské Bystré
ObecSpišské Bystré

Správa o kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra za 1. polrok 2012

-

Obec  Spišské Bystré – Hlavný kontrolór

     
     
  Pre  riadne  zasadnutie Obecného zastupiteľstva  
  v Spišskom Bystrom dňa 24.8. 2012.  
     
     
  K bodu programu číslo : 4           
     
     
Názov správy :    
     
Správa o kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra za 1. polrok 2012.  
     
Predkladá: Návrh na uznesenie:berie na vedomie

 

 

Správu o kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra Obce Spišské Bystré za 1. polrok 2012.

 

Správa hlavného kontrolóra o výsledkoch kontroly za obdobie od 1.1 2012 do 30.6. 2012.

 

 

 
Ing. Šimonovič JánHlavný kontrolór Obce Spišské Bystré  
   
 

 

 

 

 

 

 
 Vypracoval : Ing. Šimonovič Ján 

 

Spišské Bystré, dňa 20.7. 2012

 

 

 
 
 
   
   
   
   
   
       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           Hlavný kontrolór Obce Spišské Bystré                                            

 

 

 

V súlade s §18fods. e) zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov  p r e d k l a d á m Obecnému zastupiteľstvu Obce Spišské Bystré

S p r á v u

 

o kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra obce za 1. polrok 2012.

 

 

V náväznosti na plnenie úloh hlavného kontrolóra, na rozsah a zameranie kontrolnej činnosti – zistenie stavu dodržiavania všeobecne záväzných právnych predpisov, hospodárnosť, efektívnosť a účinnosť pri nakladaní s verejnými finančnými prostriedkami a majetkom obce a schváleným plánom kontrolnej činnosti pre obdobie 1. polroka 2012, uznesením Obecného zastupiteľstva č. 13/2012 zo dňa 17.2. 2012 boli počas hodnoteného obdobia vykonané následné kontroly, činnosti a zisťovania :

 

1)      Kontrola súladu smerníc a VZN so všeobecne záväznými predpismi a potrebami obce, vrátane kontroly vnútorných predpisov obce.

 

Pri kontrole vnútorných predpisov bolo zistené, že je potrebné vypracovať starostom :

a)      Poriadok odmeňovania zamestnancov obce.

b)      Pracovný poriadok Obce Spišské Bystré.

c)      Smernicu pre používanie motorových vozidiel obce vrátane autobusu.

d)     Smernicu pre používanie telefónov.

OZ zobralo uznesením č. 14/2012/B na vedomie, že vyššie uvedené predpisy a), b) boli vypracované.

Smernice c), d) neboli k 30.6. 2012 vypracované, pričom OZ ich vytvorenie uznesením č. 16/2012/A schválilo.

 

Uznesením č. 14/2012/D1, D2, D3 boli zrušené a zároveň vypracované nové zásady,

ktoré boli schválené uznesením č. 14/2012/A5, A6, A7 :

a)      Zásady hospodárenia s finančnými prostriedkami Obce Spišské Bystré.

b)      Zásady odmeňovania poslancov Obce Spišské Bystré.

c)      Zásady hospodárenia a nakladania s majetkom obce a s majetkom štátu, ktorý bol

zverený Obci Spišské Bystré.

 

Uznesením č. 14/2012/1 bol zrušený neplatný Štatút Obce Spišské Bystré zo dňa

14.12. 2004 a zároveň vypracovaný a uznesením č. 14/2012/A4 bol schválený nový

Štatút Obce Spišské Bystré.

Obec nemala vypracovanú organizačnú štruktúru, ktorá bola vypracovaná a následne

schválená uznesením č. 14/2012/A8.

2)      Kontrola dodržiavania zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov.

 

Pri kontrole dodržiavania hore uvedeného zákona bolo zistené, že aj keď obec má

svoju web stránku, dochádzalo v minulosti k porušovaniu zákona tým, že sa zmluvy, faktúry, verejná súťaž atď. nezverejňovali, alebo len časť z toho, čo zákon prikazuje.

Došlo k náprave uvedených skutočností a uzneseniami č. 14/2004/F1, č. 15/2012/C7,

Č. 16/2012/D3 boli dodatočne zverejnené na web stránke obce.

Odporúčam starostovi obce (zákon to vyžaduje), aby zmluvy, objednávky, faktúry, podmienky verejnej súťaže boli prerokované na OZ a až potom zverejňované, pretože v diskusií na OZ zaznelo mnohokrát, že poslanci sa to dozvedeli, keď to už bolo zverejnené, podobne aj podmienky a kritéria verejnej súťaže.

 

3)      Kontrola a preverenie zmluvných vzťahov (nájomné zmluvy, zmluvy o právnom zastúpení, zmluvy o dielo, kúpne zmluvy, ostatné zmluvy).

 

Kontrolou bolo preverené, že všetky existujúce zmluvy sú uložené na OcÚ u starostu obce. Zmluvy neboli zverejnené na web stránke obce, ale postupne tam boli v priebehu roka 2012 doplňované. Treba upozorniť, že sa tam objavili aj už neplatné zmluvy.

Odporúčam OZ, aby vždy buď na konci roka, alebo začiatkom roka finančná komisia aktualizovala platné zmluvy prípadne upravované zmluvy (neplatné, alebo ukončené zmluvy archivovať).

OZ odporučilo uznesením č. 16/2012/D13 vypracovať zmluvy o prenájme budov miestneho ihriska a Požiarneho domu. Zmluvy s FK a hasičmi neboli do 30.6. 2012 vypracované.

K porušeniu viacerých zákonov došlo pri evidencií faktúry z roku 2010 od firmy MOPAX  s.r.o. v sume 22 303,92 € – stavebné práce, ktorá bola zaevidovaná           12.1. 2012. Práce boli vykonané bez akéhokoľvek výberového konania, bez zmluvy o vykonaní prác. Podobne to bolo aj s faktúrami pri výstavbe 8 BJ, kde bola suma

118 048,08 € vyplatená 20.12. 2011 a faktúry zaevidované až 31.3. 2012.

K obidvom týmto porušeniam som sa vyjadril aj pri Záverečnom účte Obce Spišské

Bystré za rok 2011, kde som odporučil OZ ho schváliť s výhradou.

 

4)      Kontrola na úseku poskytovania dotácií z rozpočtu obce (žiadosť, zmluva, zúčtovanie) (zákon č. 583/2004 Zb. z. o rozpočtových pravidlách).

 

Na úseku poskytovania dotácii sa pri kontrole zistilo, že nebol dodržaný zákon v dvoch prípadoch (FK, DPZ), kde neboli podané žiadosti podľa VZN, nie je zmluva, avšak je realizované pravidelné zúčtovanie. Ostatné organizácie patriace pod obec (bez IČO), spĺňajú legislatívu. Hlavný kontrolór odporúča OZ, aby v budúcnosti pri

nesplnení VZN dotácie neposkytla.

 

5)      Kontrola plnenia uznesení OZ.

 

Uznesenia OZ sa realizovali priebežne. K 30.6. 2012 nebolo splnených do stanoveného termínu 6 uznesení :

a)      Uznesenie 16/2012/A2 – vypracovať smernicu na používanie motorových vozidiel, ktoré patria obci a telefónov.

b)      Uznesenie 16/2012/D3 – zverejniť všetky zmluvy, faktúry, objednávky, výberové konania.

c)      Uznesenie 16/2012/D5 – vyplatiť zostatok Prima bane v sume 2 555,95 €.

d)     Uznesenie 16/2012/D8 – vypracovať osobitný predpis pre CVČ ( financie, majetok).

e)      Uznesenie 16/2012/D13 – vypracovať zmluvu o prenájme budov ( budovy na  ihrisku, Požiarny dom).

f)       Uznesenie 15/2012/C10 – rokovanie s firmou Termosat za prítomností hlavného kontrolóra ( vyriešenie záväzkov obce).

 

6)      Kontrola vybavovania sťažností, vrátane vnútorného predpisu obce a evidencie sťažností (zákon č. 9/2010 Zb. z. o sťažnostiach).

 

Obec má vypracované Zásady postupu pri vybavovaní sťažností, ktoré boli prijaté dňa 12.11. 2012 uznesením č. 46/2010/A.

Sťažností sa evidujú v Knihe sťažností, ktorú obec má založenú.

Za 1. polrok neboli legislatívnym postupom podané žiadne sťažností.

 

7)      Kontrolu stavu evidencie pohľadávok a záväzkov obce, vrátane finančných operácií.

 

OZ prijalo uzneseniami č. 12/2012/C5, č. 14/2012/C7, č. 15/2012/C2, č. 15/2012/C4, aby boli na každom riadnom zasadnutí OZ predložené príjmy, výdaje, pohľadávky, záväzky, stavy na finančných účtoch obce, úverová zaťaženosť obce. Osobitne predkladať pohyby platieb na akcie, kde boli pridelené finančné prostriedky z rôznych fondov + vlastné zdroje z obce (nadstavba ZŠ, 8 BJ, centrum obce, zberný dvor, vzdelávanie, Kamenec 1 a 2).

Hlavný kontrolór odporúča starostovi obce pri predkladaní hore uvedených podkladov prítomnosť ekonómky OcÚ na každom zasadnutí OZ, keďže poslanci uznesením prijali predkladanie hore uvedených dokumentov na každom riadnom zasadnutí OZ.

Hlavný kontrolór obce uvedené podklady uvádza v svojej správe k záverečnému účtu obce.

 

Z plánu kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra na 1. polrok 2012 boli na 2. polrok

presunuté tieto úlohy :

 

-          Kontrola pracovne . právnych vzťahov na OÚ, ZŠ + MŠ, vrátane zaradenia a odmeňovania zamestnancov.

Dôvod nesplnenia – ZŠ, MŠ koniec a začiatok školského roka – realizujú zmeny.

 

-           Kontrola spôsobu vymáhania pohľadávok dane, ktoré neboli obci zaplatené.

Dôvod neplnenia – v júni dobiehali termíny platieb daní.

 

Hlavný kontrolór je členom Združenia hlavných kontrolórov miest a obcí Slovenskej republiky a pravidelne sa zúčastňuje seminárov a školení , ktoré uvedené združenie aj v spolupráci s RVC Štrba organizuje.

Hlavný kontrolór sa zúčastnil aj odbornej konferencie hlavných kontrolórov miestnej a regionálnej samosprávy, ktorú organizovala Asociácia vzdelávania samosprávy.

 

 

Hlavný kontrolór sa za 1. polrok 2012 zúčastnil všetkých (6) zasadnutí OZ a keď bol pozývaný, tak aj zasadnutí komisií pri OZ.

Hlavným kontrolórom boli vypracované všetky predpisy zverejnené v bode 1 tejto správy.

 

Účasť poslancov na zasadnutiach OZ (1. Polrok 2012 max. 6x) bola následná :

 

Martin Marušin – 5 x

Ing. Ján Jakubčo – 6 x

Ing. Miroslav Greňa – 5 x

Mgr. Tatiana Harhovská – 5 x

Ing. Kubičko Jaroslav – 6 x

Mgr. Ujčík Peter – 5 x

Havaš Peter – 4 x

Ing. Zeman Stanislav – 5 x

Bednár Milan – 3 x

 

 

 

V Spišskom Bystrom dňa 20.7. 2012

 

 

Spracoval : Ing. Šimonovič Ján – Hlavný kontrolór Obce Spišské Bystré

Dátum vloženia: 3. 9. 2012 0:00
Dátum poslednej aktualizácie: 3. 9. 2012 0:00

Samospráva

Kalendár

Dnes má meniny

Meniny má Jaroslava

Aktuálna teplota

26.4.2024 01:04

Aktuálna teplota:

0.1 °C

Vlhkosť:

88.5 %

Rosný bod:

-1.5 °C

Kalendár zberu odpadu

Kalendár triedeného zberu komunálneho odpadu - 2024  Typ: PDF dokument, Velkosť: 167.82 kB

         

Zber nebez. odpadu mob. zberňou v obci bude v termínoch:

25.6.2024 - 2.7.2024

Odkazy

2

Projekty

euop

fond na podporu umenia

psktabuľa

obnova dediny

Preklad (translations)

Návštevnosť

Návštevnosť:

ONLINE:5
DNES:86
TÝŽDEŇ:2694
CELKOM:1539022

Villa Cubach

Villa Cubach

Náš mapový portál

Mapový portál

Virtuálny cintorín

Virtuálny cintorín

Mobilná aplikácia

Sledujte informácie z nášho webu v mobilnej aplikácii - V OBRAZE.

Navždy nás opustili

Navždy nás opustili

elekos

 

 

elekos

Náučné chodníky

Náučné chodníky v obci

SMS spravodaj

Sms spravodaj