-
Obec Spišské Bystré – Hlavný kontrolór
Pre riadne zasadnutie Obecného zastupiteľstva | |||
v Spišskom Bystrom dňa 25.1. 2013. | |||
K bodu programu číslo : 5 | |||
Názov správy : | |||
Správa o kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra za 2. polrok 2012.
| |||
Predkladá: | Návrh na uznesenie:
berie na vedomie
Správu o kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra Obce Spišské Bystré za 2. polrok 2012.
Správa hlavného kontrolóra o výsledkoch kontroly za obdobie od 1.7 2012 do 31.12. 2012.
| ||
Ing. Šimonovič Ján Hlavný kontrolór Obce Spišské Bystré | |||
| |||
Vypracoval : Ing. Šimonovič Ján
Spišské Bystré, dňa 10.1. 2013
| |||
Hlavný kontrolór Obce Spišské Bystré
V súlade s § 18f ods. e) zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov p r e d k l a d á m Obecnému zastupiteľstvu Obce Spišské Bystré
S p r á v u
o kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra obce za 2. polrok 2013.
V náväznosti na plnenie úloh hlavného kontrolóra, na rozsah a zameranie kontrolnej činnosti – zistenie stavu dodržiavania všeobecne záväzných právnych predpisov, hospodárnosť, efektívnosť a účinnosť pri nakladaní s verejnými finančnými prostriedkami a majetkom obce a schváleným plánom kontrolnej činnosti pre obdobie 2. polroka 2012, uznesením Obecného zastupiteľstva č. 18/2012 zo dňa 24.8. 2012 boli počas hodnoteného obdobia vykonané následné kontroly, činnosti a zisťovania :
1) Kontrola pracovne – právnych vzťahov na OcÚ, ZŠ + MŠ.
Pracovníci uvedených inštitúcií sú zaradení a odmeňovaní podľa príslušných vyhlášok a ustanovení, pričom nedošlo k žiadnemu porušeniu uvedených predpisov.
2) Kontrola spôsobu vymáhania pohľadávok dane, ktoré neboli obci zaplatené.
Stav pohľadávok k 31.12. 2012 je 6 638,64 €.
Pohľadávky pozostávajú :
a ) nájom nebytových priestorov 1 500 €
b ) stočné 177,5 €
c ) cintorín 101,4 €
d) komunálny odpad 3 109,81 €
e ) daň z nehnuteľnosti 1 750,29 €
HK obce odporúča OZ, aby sa stavom uvedených pohľadávok dôsledne zaoberalo, pretože sa jedná o pomerne značnú finančnú čiastku. Obec bude musieť zrejme pristúpiť k razantnejším opatreniam, ako sú len upomienky (napr. exekúcie).
3) Kontrola plnenia uznesení OZ.
Uznesenia OZ sa realizovali priebežne. K 31.12. 2012 neboli splnené do stanoveného termínu 7 uznesení.
a) 21/2012 C4 – energie v Kultúrnom dome.
b) 21/2012 C5 – 8 BJ (VZN a ostatné predpisy).
c) 15/2012 C10 – Termosat (konateľ v zahraničí) – stretnutie v januári 2013.
d) 18/2012 C6 – informačná tabuľa.
e) 16/2012 D8 – predpis CVČ.
f) 18/2012 C13 – p. Herák.
g) 19/2012 C9 – nájomné zmluvy (CVČ, ihrisko, hasičský dom).
h) 15/2012 C4 – Ekonómke OcÚ na každé OZ predložiť požadované údaje za predchádzajúci mesiac, ak je OZ v termíne po 20.tom v mesiaci. Jedná sa o príjmy, výdaje, pohľadávky, záväzky, stavy na finančných účtoch obce. Osobitne predkladať pohyby platieb na akcie, kde boli pridelené finančné prostriedky z rôznych fondov + vlastné zdroje z obce (nadstavba ZŠ, centrum obce, 8BJ, vzdelávanie, zberný dvor)
HK upozorňuje OZ na nedostatočné plnenie uznesenia 15/2012 C4 zo strany p. ekonómky obce, ktorá má predkladať požadované údaje na každé OZ.
Výsledkom toho bolo to, že poslanci pri schvaľovaní rozpočtu, nevedeli aké má obec k záveru roka záväzky a pohľadávky, úverovú zaťaženosť do roku 2013.
4) Kontrola plnenia príjmov, výdavkov, pohľadávok, záväzkov, stavoch na finančných účtoch, úverová zaťaženosť obce.
HK odporúča OZ, aby boli uvedené podklady aj naďalej predkladané na každé OZ. Z predložených údajov je možné každý mesiac sledovať, akú má obec kondíciu z hľadiska ekonomiky. Všetky tieto podklady slúžia aj poslancom k tomu, aby si mesačne odkontrolovali pohyb obecných peňazí
5) Kontrola inventarizácie majetku.
Inventarizácia majetku prebieha každé 2 roky. Najbližšia inventarizácia bude v roku 2013.
6) Kontrola hospodárenia s finančnými prostriedkami ZŠ, MŠ za školský rok 2011/2012.
Hospodárenie bolo v súlade s právnymi predpismi a rozpočtovými pravidlami. Súlad bol potvrdení aj auditom, ktorý bol súčasťou auditu obce.
7) Stanovisko k návrhu rozpočtu obce na rok 2013.
Rozpočet obce sa zostavoval nekoordinovane, nakoľko bolo stretnutie finančnej komisie, ktorej boli tri dni pred zasadnutím doručené podklady. Rozpočet bol schválený až 28.12. 2012, keďže OZ 14.12. 2012 nebolo uznášania schopné sa stretlo sa znova 16.12. 2012, ale po množstve pripomienok k rozpočtu sa nakoniec rozpočet dopracoval a 28.12. 2012 schválil.
Odporúčam poslancom, starostovi, ekonómke, aby sa k zostavovaniu rozpočtu pristupovalo zodpovednejšie s dostatočným časovým predstihom a tým sa vyhneme aj mnohým rozpočtovým opatreniam, ktorých sme v roku 2012 riešili mnoho. Nevidím dôvod, prečo sa na rozpočte nepracuje už od začiatku októbra.
Z pohľadu HK vidím tento rozpočet napnutý, pretože je v ňom zohľadnené šetrenie verejných financií. Obec by mala s uvedeným rozpočtom realizovať aj dlhodobé ciele, ktoré si naplánovala.
8) Kontrola pokladne k 31.12. 2012.
Stav v pokladni k danému dňu bol : doplním
9) Kontrola úplností, správnosti a preukázateľnosti použitia kapitálových finančných prostriedkov obce.
Prostriedky boli využité v súlade s príslušnými zákonmi a smernicami.
10) Vypracovanie Plánu kontrolnej činnosti na 1. polrok 2013.
Zverejnené na web stránke obce 3.1. 2013.
Hlavný kontrolór je členom Združenia hlavných kontrolórov miest a obcí Slovenskej republiky a pravidelne sa zúčastňuje seminárov a školení , ktoré uvedené združenie aj v spolupráci s RVC Štrba organizuje.
Hlavný kontrolór sa zúčastnil aj odbornej konferencie hlavných kontrolórov miestnej a regionálnej samosprávy, ktorú organizovala Asociácia vzdelávania samosprávy, kde
odborný certifikát v uvedenej oblasti.
Hlavný kontrolór sa za 1. polrok 2012 zúčastnil všetkých (6) zasadnutí OZ a za 2. polrok 2012 taktiež všetkých (6) zasadnutí a keď bol pozývaný, tak aj zasadnutí komisií pri OZ.
Účasť poslancov na zasadnutiach OZ (1. polrok 2012 max. 6x) bola následná :
Martin Marušin – 5 x
Ing. Ján Jakubčo – 6 x
Ing. Miroslav Greňa – 5 x
Mgr. Tatiana Harhovská – 5 x
Ing. Kubičko Jaroslav – 6 x
Mgr. Ujčík Peter – 5 x
Havaš Peter – 4 x
Ing. Zeman Stanislav – 5 x
Bednár Milan – 3 x
Účasť poslancov na zasadnutiach OZ (2. polrok 2012 max. 6x) bola následná :
Martin Marušin – 6 x
Ing. Ján Jakubčo – 6 x
Ing. Miroslav Greňa – 4 x
Mgr. Tatiana Harhovská – 4 x
Ing. Kubičko Jaroslav – 6 x
Mgr. Ujčík Peter – 5 x
Havaš Peter – 2 x
Ing. Zeman Stanislav – 5 x
Bednár Milan – 5 x
Bendík Tomáš – 1 x ( náhradník namiesto Mgr. Ujčíka v decembri)
V Spišskom Bystrom dňa 10.1. 2013
Spracoval : Ing. Šimonovič Ján – Hlavný kontrolór Obce Spišské Bystré
Po | Ut | St | Št | Pia | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4
2
|
5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
Meniny má Florián, Flór, Aglája, Floriána, Florína, Pelagia
4.5.2024 09:05
Aktuálna teplota:
19.6 °C
Vlhkosť:
44.4 %
Rosný bod:
7.1 °C
Kalendár triedeného zberu komunálneho odpadu - 2024 Typ: PDF dokument, Velkosť: 167.82 kB
Zber nebez. odpadu mob. zberňou v obci bude v termínoch:
25.6.2024 - 2.7.2024
Návštevnosť:
ONLINE:9
DNES:436
TÝŽDEŇ:4523
CELKOM:1545598